dilluns, de novembre 12, 2018

Retard en l'aplicació de la T-Mobilitat


Arran de les notícies aparegudes en relació a la integració dels 18 municipis de l’AMB, que actualment pertanyen a la zona 2 ATM, i que passarien a formar part de la primera corona metropolitana del sistema tarifari integrat el proper mes de gener, des de Premià en Comú Podem volem posar de manifest la injustícia que això suposa per a la nostra vila.


Aquest fet posarà de nou en evidència la disfunció en el sistema actual de corones que penalitza a la ciutadania resident a determinats municipis que des d’un criteri de temps i distància de recorregut genera encara més greuge. Cal recordar que Premià pertany actualment a la segona corona metropolitana, 

Resultado de imagen de estacio renfe premia de mar

En principi, l’anomenada T-Mobilitat havia de venir a resoldre aquest problema derivat de la zonificació, amb la introducció d’una nova ordenació superadora de l’actual sistema, que permetrà una definició més ajustada i lògica que l’actual, amb un mètode basat en el post-pagament per distància recorreguda i temps. Aquest projecte, adjudicat al 2014, havia d’haver entrat en funcionament aquest mateix any, però les últimes notícies són que la seva definitiva aplicació tindria lloc a partir de 2021.

Mentre això no passa, des de Premià en Comú Podem demanem simplement que els nostres ciutadans i ciutadanes puguin gaudir dels mateixos drets i facilitats en la mobilitat dins de la zona metropolitana que els altres municipis amb una situació geogràfica similar. Recordem que actualment el preu d’una T10 de 2 zones (la necessària per a viatjar de Premià a Barcelona) es de pràcticament el doble que la d’una zona  (20,10€ la primera, per 10,20€ la segona), amb totes les dificultats el que això suposa per a la nostra ciutadania, bona part de la qual viatja a diari a Barcelona per motius de treball o d’estudis.

En aquest sentit, presentem una pregunta al proper ple on demanem a l’equip de govern municipal que ens expliqui quines gestions ha dut a terme en aquesta matèria. Tot i que la competència en la fixació de les tarifes i la distribució de corones recau en l’Autoritat de Transports Metropolitans (ATM), la tasca de pressió que es pugui fer des de les corporacions municipals es fonamental. 

Per això mateix, considerem oportú que es formi una taula entre els municipis propers a Premià de Mar que també han quedat fora de l’ampliació de la zona 1 ATM.