Al Ple del mes de
juny l’Equip de Govern (CIU-PSC), va aprovar:
·
L’ampliació del número de places de zona blava: amb un total de 67 noves
places, ja que s’han eliminat 40 places per motius diversos i se n’han creat 107.
·
L’ampliació de l’horari de pagament: matí de 9h a 13,30h (abans 9 a 13h) / tarda de 17h a 20,30h
(abans 17 a
20h).
·
L’augment de tarifes: augment d’un 15%.
·
La creació de 252 noves places de zona verda: a la zona centre i a la Plaça
Doctor Ferran.
Totes aquestes
mesures es fan, segon el propi Equip de Govern, per tal d’afavorir el comerç,
facilitar l’aparcament als veïns i veïnes i millorar la mobilitat al municipi:
En resum, es busca augmentar la rotació de cotxes aparcats.
El cert és que
després de tres mesos de funcionament d’aquesta política, tots i totes hem
pogut veure com durant la major part del dia les places estan buides, sobretot durant
l’horari comercial. Així doncs, el principal argument del Govern que deia que
la zona blava facilitaria la rotació de cotxes i per tant afavoriria els
comerços de la nostra vila es veu invalidat per la realitat.
Així, des de la
Coalició d’Esquerres considerem que amb l’oferta de places de zona blava que hi
havia anteriorment als canvis esmentats ja es donava resposta a les necessitats
dels veïns i veïnes, i també al nostre teixit comercial. Per tant, aquest no
pot ser el motiu de l’augment de places ni de l’ampliació de l’horari.
D’altra banda, no
té cap justificació ampliar les zones blaves i verdes, quan les més de 370
places d’aparcament de la Plaça dels Països Catalans, de les quals un mínim de
118 han de ser de rotació i estan buides pràcticament tot el dia; Seria més
raonable ajustar el preu hora de l’aparcament abans d’ocupar places
d’aparcament en superfície amb zona blava..
Aquestes mesures,
doncs, tan sols tenen un objectiu, afavorir els interessos de l’empresa
concessionària per l’explotació de la zona blava i l’aparcament de la Plaça
dels Països Catalans , qui rep la major part dels ingressos que es generen.
Des de la nostra
Coalició demanem doncs a l’Equip de Govern que pregui les decisions pensant en
la ciutadania i no en els beneficis d’una empresa inversora. Que aturi la implantació
de la Zona Verda i iniciï un procés participatiu per elaborar un pla de
mobilitat basat en les necessitats de la ciutadania.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada