dimarts, de setembre 29, 2015

Un centre comercial sobre l’aigua

El port no és un bolet que un bon dia va aparèixer al litoral. El port és una vergonya, responsabilitat de qui als 90 van ampliar-lo. Nosaltres ens hi vam oposar, vam denunciar que malmetia el litoral i que tenia caràcter especulatiu. Van haver-hi manifestacions i tancades, però no ens van escoltar. Malauradament, el temps ens dóna la raó.

Aquell projecte va fracassar, i ens va deixar un problema que no s'arregla agreujant-lo. El pla antic permetia locals de fins a 600 m2 amb serveis de suport a l'activitat principal del port: la marítima. Però el 16 de setembre s’ha aprovat la instal·lació de dues superfícies comercials de fins a 1.300 m2 que busquen convertir el port en un centre comercial. L’antítesi a un port centrat en el mar i a un model de poble sostenible.

La previsió de transit de vehicles al 2010 era de 8.345 diaris, quan l’activitat principal era la nàutica! Aquest número es veu alarmantment augmentat si parlem d’un centre comercial!

Aquest transit és el que suportaran els accessos. I parlant d’accessos, alguns s’han cansat de dir que la Coalició vam votar a favor i que mai hem mostrat oposició. Expliquem doncs cóm i quan es van aprovar.

7/04/2010: Aprovació definitiva del POUM (pla d’ordenació urbanística municipal).Vam participar de l’elaboració aconseguint fites importants i hi votem a favor. En aquest moment no hi figura la proposta actual d’accés al Port.


16/07/2010: l’alcalde rep un informe de la Direcció General d’Urbanisme on es fan varies modificacions al Pla Urbanístic. Majoritàriament són detalls tècnics, però també hi ha la prescripció d'incorporar els accessos del Pla especial del Port que es tramita en paral·lel:


Urbanisme es remet a un informe/proposta que està elaborant carreteres, però que ningú a Premià coneix.
  
19/07/2014: El senyor Alcalde signa un decret incloent totes les prescripcions  fetes per urbanisme.

21/7/2010: aprovem les modificacions, que s’expliquen de manera genèrica, afirmant que són prescripcions tècniques a instància de la Generalitat. No es dona informació de l’afectació als accessos del Port i NINGÚ a Premià coneix l’informe de carreteres. Quin són els accessos aprovats al ple?, la d’abril:





28/07/2010: Arriba l’informe de carreteres amb la proposta de la rotonda a la zona verda de Can Fitó.

Quan arriba aquest informe no es fa cap exposició pública, no es facilita als regidors/es de la oposició, no s’estudien les conseqüències pel que fa a inundacions i no estudien els perjudicis a veïns/es.

Per tot això diem que aquests accessos es van aprovar de manera poc clara.

A mes, aquest informe ha quedat desfasat i clarament no recull la situació actual de la N-II i tampoc la realitat del nou projecte del Port.

La Coalició defensem un port dedicat al mar, a la pesca, a l’oci esportiu i educatiu, al coneixement del medi i de l’entorn.

I sobretot: demanem que s’escolti a les veïnes i als veïns.

CiU, PSC, ERC, PP i C’s han impedit que la ciutadania opinés de TOT. Han limitat el debat i han empetitit les possibilitats de decidir.

Només ens queda demanar a la gent que no es rendeixi.